۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۱۵

9 ناشر افغانستان در نمایشگاه كتاب تهران حاضر می‌شوند

9 ناشر افغانستان در نمایشگاه كتاب تهران حاضر می‌شوند

به گفته مسئول دفتر شعر و قصه افغانستان حوزه هنری با رایزنی‌های انجام شده و با همكاری سفارت و فرهنگیان افغان 9 ناشر افغانستان در نمایشگاه كتاب، آثار ادبی خود را عرضه كنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدسرور رجایی مسئول دفتر شعر و قصه افغانستان حوزه هنری درباره حضور ناشران افغان در نمایشگاه بین‌المللی كتاب، اظهار كرد: با توجه به اینكه افغانستان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی كتاب امسال است، با رایزنی‌های انجام شده و با همكاری سفارت و فرهنگیان افغان 9 ناشر افغانستان در نمایشگاه كتاب، آثار ادبی خود را عرضه كنند.

وی با اشاره به ناشران مقیم ایران در شهرهای مشهد، قم و اصفهان توضیح داد: در كنار ناشرانی كه مقیم ایران هستند 9 ناشر ساكن كابل هم در نمایشگاه حضور دارند.

این پژوهشگر زبان فارسی در ادامه افزود: هنرمندان افغان در طی هفت روز برنامه و نشست در غرفه افغانستان دارند كه به بررسی موضوعاتی چون «شعر و داستان»، «مطبوعات مهاجرین در 30 سال گذشته»، «شعر زنان افغانستان در مهاجرت»و... می‌پردازند.

رجایی درباره دیگر برنامه‌های تدارك دیده شده توسط هنرمندان افغان در نمایشگاه كتاب، گفت: معتقدم انرژی مثبتی از فرهنگ و هنر و ادبیات كشور افغانستان در نمایشگاه كتاب امسال متجلی می‌شود و در كنار عرضه كتاب، عكس‌هایی از مكان های تاریخی افغانستان از جمله مزار شریف، هرات، كابل و غزنی به خاطر آشنایی مخاطبان فرهنگی در نمایشگاه قرار می‌گیرد.

وی در پایان گفت: ویژه نامه‌ای با موضوع و محوریت شهدای افغان هشت سال دفاع مقدس در نمایشگاه كتاب در معرض عموم قرار می‌گیرد كه این ویژه نامه 8 صفحه و به صورت رایگان توزیع می‌شود.

محمد سرور رجایی، از فعالان فرهنگی زبان و ادبیات فارسی است. او در كابل به دنیا آمده و در ایران مسئول خانه ادبیات افغانستان بود كه در حال حاضر وی مسئول دفتر شعر و قصه افغانستان در حوزه هنری است. وی در كنار سرودن شعر به تحقیق و پژوهش در مورد موضوعات فرهنگی می‌پردازد.

کد خبر 2280359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha